Siirry sisältöön

VoIP päivittää asiakaspalvelusi digiaikaan

IP-vaihdeliittymäpalvelu siirtää yrityksesi kivikaudelta digiaikaan, päivittää puhelinvaihteesi kokonaisuudeksi, jonka avulla palvella asiakkaita entistä monipuolisemmin, edullisemmin ja paikasta riippumatta. Asiakkaiden yhteydenotot muuttuvat IP-pohjaisiksi, jolloin ne siirtyvät ja muuttuvat verkon kautta yleiseen puhelinverkkoon tehokkaasti ja turvallisesti, niin kotona kuin ulkomailla. Mitä IP-vaihde tarkoittaa, entä VoIP? Tämä artikkeli auttaa sinua ymmärtämään näitä termejä.

 

Mitä tarkoittaa VoIP? entä IP-vaihde?

Monimutkaiset kirjainyhdistelmät voivat kuulostaa hankalalta, mutta niiden takana on varsin yksinkertainen toiminta-ajatus. VoIP muodostuu sanoista Voice Over Internet Protocol. Tällä tarkoitetaan puhumista hyödyntäen internet-protokollaa, eli verkon kautta soittamista. IP-verkkojen yleistyessä, puhelut siirtyvät entistä enemmän IP-verkkoon, joka mahdollistaa puhelujen siirron ja puhumisen ilman tavallista puhelinverkkoa. VoIP-vaihdeliittymää kutsutaan myös synonyymillä SIP trunk.

IP-vaihde(liittymä) tarkoittaa puheyhteyttä, joka käyttää SIP-tekniikkaa. IP-puheluissa puheen siirtämiseen käytetään pakettipohjaista Internet-protokollaa, jonka avulla puheen siirto on mahdollista missä tahansa IP-pohjaisessa dataverkossa.

Lyhenteet tarkoittavat siis

  • VoIP = Voice Over Internet Protocol
  • SIP trunk = Session Initiation Protocol
  • IP-vaihde/puhelinjärjestelmä = Virtuaalivaihde

Länsilinkin Helppo mobiilivaihde on suosittu ja taatusti asiakasystävällinen ratkaisu! 

 

VoIP päivittää asiakaspalvelun 2020-luvulle, top 5

VoIP ansiosta asiakaspalvelu siirtyy uudelle digitaaliselle aikakaudelle. Puhelut muuttuvat IP-pohjaisiksi, jolloin ne kulkevat verkon välityksellä. Tämä mahdollistaa hyvin monenlaisia uusia ulottuvuuksia asiakaspalvelun suhteen. Soittele puheluita verkon välitykselle. Työskentele kotimaassa tai ulkomailta käsin edullisesti, nopeasti ja ennen kaikkea tietoturvallisesti. Tarvitset vain verkkoyhteyden ja linja on auki.

Voit toteuttaa asiakaspalvelua vaikkapa Espanjassa. Verkkoyhteyden avulla hoidat häiriöttömästi ja edullisesti asiakaspalvelua, vastaat asiakkaiden puheluihin tai hoidat yrityksen sisäisiä puheluita ilman puhelinverkkoa, ja siitä aiheutua kustannuksia, jotka ulkomailla voivat kerätä hyvinkin suuren laskun. Voit soittaa vaikkapa suomalaisille asiakkaillesi esimerkiksi 09- numerosta.

VoIP:n edut asiakaspalvelussa

  • Loistava äänenlaatu, ei häiriöitä
  • Työskentele Suomessa tai ulkomailla
  • Huoleton ja toimintavarma
  • Tietoturvallisuus
  • Kustannustehokas

Muistathan: Kun asiakas saa erityisen hyvää ja nopeaa palvelua, hän suosittelee todennäköisemmin yritystänne muillekin.

 

Länsilinkillä VoIP-puhelut ovat arkipäivää

Länsilinkki kulkee edelläkävijänä VoIP-teknologian hyödyntämisessä, ja yrityksemme palvelut ovatkin rakennettu toimimaan ja hyödyntämään VoIP-teknologiaa sujuvasti ja tehokkaasti. Länsilinkki on rakentanut puhetta ja viestinnän palveluita yli 30 vuoden ajan, tarjoten alan parasta osaamista ja kokemusta.

SIP-kuluttajapalvelumme tarjoaa modernin ja turvallisen operaattoritason tuotantoalustan kodin ja pienyrityksen VOIP-liittymien toteuttamiseen. VOIP-palvelussa on tarjolla kaikki modernin puheliittymän ominaisuudet ja se tukee laajaa päätelaitevalikoimaa. Asiakas voi säilyttää entisen puhelinnumeronsa siirtyessään VOIP-palveluun. 

Länsilinkin IP-vaihde on joustava ja kilpailukykyinen tavoitettavuusratkaisu. Yritysasiakas ei tarvitse omia vaihdelaitteita, sillä IP-vaihde on toteutettu pilvipalveluna.

Länsilinkki VoIP-teknologiassa;

  • Ei laiteriippuvuutta, palvelu toimitetaan pilvipalveluna
  • Säilytä vanha numerosi siirtyessäsi VoIP-palveluun
  • MS Teams-sovelluksen käyttö puheluina
  • Kokenut asiantuntijatiimi, jolla vahva osaaminen ja tuki

 

Länsilinkin Mobiilivaihde, modernia palvelua tässä päivässä

Vaihteen avulla puhelut ohjautuvat aina suoraan halutuille henkilöille, asiakkaita voidaan suoraan informoida tiedotteilla, kuten ohjata kotisivuille hakemaan ja saamaan tietoa tai luomaan yhteydenotto. Miten paljon säästyykään työaikaa turhan yhdistämisen ja vastailun sijaan. Työn tehostaminen säästää aikaa ja luo monenlaisia kustannussäästöjä, sekä ennen kaikkea parantaa yrityksen asiakaspalvelun kokemusta, saavutettavuutta. Tyytyväinen asiakas on yrityksen paras saavutus ja tavoite, joka lisää kauppaa ja hyödyttää molempia osapuolia.

Länsilinkin mobiilivaihde rakennetaan aina yrityksen tarpeiden mukaan, ja meillä onkin suuri joukko lisäosia ja palasia, joista valitaan juuri toimivimmat ratkaisut yrityksesi myynnin ja arjen tehostamiseen.

Länsilinkin Mobiilivaihde:

  • Maksat vain niistä ominaisuuksista jotka oikeasti tarvitset
  • Ei määräaikaisuuksia
  • Monipuoliset lisäominaisuudet, kuten takaisinsoittojärjestelmä, CRM-integraatio tai raportointi

Varaa tästä aika ilmaiseen kartoitukseen - katsotaan miten voisimme auttaa sinun yritystäsi parantamaan asiakaspalvelua!