Siirry sisältöön

Soitonsiirto ohjaa puhelut nopeasti ja helposti oikealle henkilölle

Soitonsiirrolla puheluita voidaan ohjata helposti ja kätevästi eteenpäin, oikealle vastaanottajalle. Soitonsiirrolla voidaan tarkoittaa puheluiden ohjaamista toiselle henkilölle, kuten vaihdepalveluissa. Soitonsiirto tarkoittaa usein yksityishenkilöiden kohdalla puheluiden siirtoa, mikäli puhelimeen ei saada yhteyttä sen ollessa vaikkapa peitealueen ulkopuolella. Miten soitonsiirto tapahtuu käytännössä ja mitä tulee huomioida? entä mitä tarkoitetaan valvotulla tai valvomattomalla siirrolla? Soitonsiirto vaihteessa tapahtuu yksinkertaisimmillaan vastaamalla puheluun, avaamalla sovellus ja painalla pitkään kontaktia jolle puhelu halutaan siirtää ja painetaan siirrä-nappia, tämän jälkeen valitaan joko valvottu tai valvomaton siirto.

 

Mitä tarkoittaa soitonsiirto?

Soitonsiirrolla voidaan tarkoittaa kahta eri asiaa, joko vaihdepalvelua, jossa soitonsiirrolla tarkoitetaan puheluiden ohjausta/siirtoa eteenpäin. Puhelu saapuu vaihteeseen ja se ohjataan soitonsiirrolla oikealle henkilölle. Soitonsiirrolla tarkoitetaan yksityishenkilöiden kohdalla useimmiten sitä, että puhelimeen asetetaan soitonsiirto. Soitonsiirto siirtää puhelut, mikäli puhelimeen ei saada yhteyttä. Puhelin saattaa olla peitealueen ulkopuolella tai esimerkiksi pois päältä.

Peräti 81 % asiakkaista kokee turhautumista yrittäessään ottaa yhteyttä yritykseen ja etsiessään oikeaa henkilöä vastaamaan askarruttaviin kysymyksiin. Oikean henkilön etsiminen vie aikaa ja saattaa johtaa asiakkaan siirtymiseen toiseen yritykseen tai luopumaan ostopäätöksestä. Soitonsiirto tarjoaa nopean tavan ohjata asiakas oikealle henkilölle ja auttaa ratkomaan asiakkaan ongelmia tehokkaasti ja selkeästi, ilman että asiakkaan tarvitsee itse käyttää liikaa aikaa etsimiseen.

Soitonsiirron yleisinfo:

  • Puhelunsiirto = Puhelun siirtäminen toiseen numeroon kun ollaan esim. peitealueen ulkopuolella
  • Puheluiden ohjaus = vaihdepalvelussa puhelu ohjataan oikealle henkilölle
  • Tekstiviestejä ei voida siirtää puheluiden tapaan.

Muistahan: Puhelin on edelleen suosituin ja toivotuin kanava olla yhteydessä yritykseen. Tutustu Länsilinkin asiakaspalveluratkaisuihin kotisivuillamme.

 

Soitonsiirto on Mobiilivaihteen suosituimpia toimintoja

Soitonsiirto kuuluu useimpien vaihdepalveluiden perustoimintoihin ja se onkin yksi suosituimmista toiminnoissa. Soitonsiirtoa käytetään arjessa erittäin paljon, kun vaihteeseen saapuu puheluita ja niitä halutaan ohjata oikealle henkilölle, joka vastaa ja hoitaa soittajan tarvitsemaa asiaa.

Soitonsiirto on rakennettu hyvin selkeäksi ja helpoksi toiminnoksi, jolla puheluiden ohjaus olisi mahdollisimman yksinkertaista, nopeaa ja käyttäjäystävällistä. Niin asiakkaalla, kuin asiakaspalvelullakaan ei usein ole aikaa pitkiin jonotuksiin ja on tärkeää optimoida niin ajan kuin rahankin käyttöä, jonka hyötynä toiminta tehostuu. Tämä on edullista kaikkien osapuolten kannalta, sillä nopea ja tehokas asiakaspalvelu jättää myös asiakkaalle hyvän kuvan yrityksestä.

Jokainen yhteydenotto asiakkaan ja yrityksen välillä muodostaa ainutlaatuisen kokemushetken, ja se määrittää hyvin paljon asiakkaan suhtautumista ja mielipidettä yrityksestä. Pienillä teoilla, kuten oikeanlaisella vaihdepalvelulla ja järjestelmillä, asiakkaan ei tarvitse jonottaa tarpeettoman kauan, hän löytää oikean henkilön ja saa asiansa hoidettua.

Länsilinkin Mobiilivaihde ja soitonsiirto;

  • Puheluiden älykäs ohjaus ja jonotus
  • Asiakkaiden tiedottaminen ja ohjaaminen
  • Helppokäyttöisyys, ei laiteinvestointeja
  • Skaalautuu liiketoiminnan kasvaessa
  • Raportointi ja seuranta, jolla kehittää toimintaa.

Muistathan: Kun asiakas saa erityisen hyvää ja nopeaa palvelua, hän suosittelee todennäköisemmin yritystänne muillekin.

Lue lisää Mobiilivaihteestamme ja tutustu sen monipuolisiin ominaisuuksiin ja lisäosiin.

 

Miten puheluiden siirto tapahtuu mobiilivaihteessa?

Mobiilivaihdepalvelu on rakennettu helpoksi ja käyttäjäystävälliseksi palveluksi. Puheluiden siirtäminen on nopeaa ja näppärää. Parilla klikkauksella puhelu siirtyy oikealle henkilölle ja asiakkaan ei tarvitse turhaan jonotella ja etsiä itse oikeaa henkilöä. Moni asiakas kokee

Näin puheluiden siirto tapahtuu;

  1. Vastaa saapuvan puheluun
  2. Avaa Dstny Mobiilisovellus
  3. Paina pitkään kontaktia, jolle haluat puhelun siirtää
  4. Paina siirrä-painiketta
  5. Valitse siirtotavaksi joko valvottu tai valvomaton (Lue lisää seuraava kappale)

Muistathan: Hyvä palvelu on edullisin ja helpoin tapa parantaa asiakastyytyväisyyttä. Hyvä palvelu on pieniä tekoja, joilla on suuri kokonaisvaikutus. Panosta palveluun!

 

Mitä eroa on Valvotulla ja valvomattomalla puhelunsiirrolla?

Mitä tarkoittaa valvottu tai valvomaton puhelunsiirto? Edellisessä kappaleessa esittelimme puheluiden siirtoa käytännössä ja missä järjestyksessä se tapahtuu. Siirtotavaksi tulee siis valita joko valvottu, tai valvomaton puhelunsiirto.

Valvotulla siirrolla tarkoitetaan puhelun siirtoa välipuhelulla, jolloin vastaanottaja näkee sinun numerosi. Alkuperäinen soittaja jää välipuhelun ajaksi pitoon, sillä välin kun puhelun välittäjä kysyy puhelun vastaanottajalta, ottaako hän puhelun vastaan. Jos hän ottaa puhelun vastaan, palaat alkuperäiseen puheluun ja painat punaista luuria, näin asiakkaan puhelu siirtyy kollegalle.

Valvomaton siirto puolestaan tarkoittaa, että siirrät puhelun suoraan kollegallesi/ vastaanottajalle, ilman että häneltä kysytään, haluaako hän vastaanottaa tulevaa asiakaspuhelua. Soittajan numerona näkyy tässä tilanteessa alkuperäisen soittajan numero.

Varaa tästä aika ilmaiseen kartoitukseen - katsotaan miten voisimme auttaa sinun yritystäsi parantamaan asiakaspalvelua!