Siirry sisältöön

Soitonsiirto yrityksille: Näin soitonsiirto nopeuttaa asiakaspalvelua

Soitonsiirto auttaa asiakaspalvelua tehostamalla resurssien käyttöä, parantamalla ongelmanratkaisua, tarjoamalla henkilökohtaista palvelua, mahdollistamalla joustavuuden ja skaalautuvuuden, tarjoamalla analytiikkaa ja raportointia sekä tukemalla monikanavaista asiakastukea. Nämä edut yhdessä voivat johtaa parannettuun asiakaskokemukseen, lisääntyneeseen asiakastyytyväisyyteen ja uskollisuuteen sekä yrityksen tehokkuuden ja tuloksen kasvuun. Soitonsiirto on yksi käytetyimmistä toiminnoista yritystoiminnassa, kuten asiakaspalvelussa, jossa puheluita välitetään ja ohjataan halutuille henkilöille. Soitonsiirto on helppo kytkeä päälle älypuhelimesta asetuksista, mutta yrityksen vaihdepalvelussa, soitonsiirron nopeus ja helppous korostuvat. Dstny-Mobiilivaihteessa, soitonsiirto tapahtuu painamalla henkilön numeroa ja vetämällä se halutulle henkilölle. Helppo soitonsiirto nopeuttaa asiakaspalvelua ja säästää sekä soittajan, että asiakaspalvelijan aikaa.

 Mikä on soitonsiirto?

Soitonsiirto on toiminto, joka mahdollistaa puhelun siirtämisen yhdestä puhelinnumerosta toiseen. Kun soitonsiirto on aktivoitu, kaikki tulevat puhelut ohjataan automaattisesti toiseen numeroon sen sijaan, että ne menisivät alkuperäiseen numeroon. Tämä voi olla hyödyllistä tilanteissa, joissa et voi vastata puheluihin tai olet poissa toimistosta, mutta haluat silti vastaanottaa puhelut toisesta numerosta.

Soitonsiirto on tehokas työkalu, jota asiakaspalveluyritykset voivat käyttää tarjotakseen parempaa palvelua asiakkailleen. Se mahdollistaa puheluiden ohjaamisen oikeille henkilöille tai tiimeille, jotka ovat päteviä käsittelemään tiettyjä kysymyksiä tai ongelmia. Soitonsiirto voi auttaa parantamaan asiakaspalvelun tehokkuutta, nopeutta ja tyytyväisyyttä.

Soitonsiirrolla voidaan tarkoittaa kahta eri asiaa, joko vaihdepalvelua, jossa soitonsiirrolla tarkoitetaan puheluiden ohjausta/siirtoa eteenpäin. Puhelu saapuu vaihteeseen ja se ohjataan soitonsiirrolla oikealle henkilölle. Yksityishenkilöiden kohdalla soitonsiirrolla tarkoitetaan useimmiten sitä, että puhelimeen asetetaan soitonsiirto. Soitonsiirto siirtää puhelut, mikäli puhelimeen ei saada yhteyttä. Puhelin saattaa olla peitealueen ulkopuolella tai esimerkiksi pois päältä. Yksityishenkilöt voivat kytkeä yleisimmin soitonsiirron päälle älypuhelimensa asetuksista.

Soitonsiirto tiivistettynä:

  1. Puhelunsiirto = Puhelun siirtäminen toiseen numeroon, kun ollaan esim. peitealueen ulkopuolella
  2. Puheluiden ohjaus = vaihdepalvelussa puhelu ohjataan oikealle henkilölle
  3. Soitonsiirto löytyy älypuhelimesta asetuksista
  4. Tekstiviestejä ei voida siirtää puheluiden tapaan.

Lue myös: IVR-valikolla lisäät itseohjautuvuutta, teet kyselyitä ja nopeutat palvelua entisestään. 

 

Mitä hyötyä Soitonsiirrosta on asiakaspalvelussa?

Soitonsiirrosta on yrityksille monenlaisia hyötyjä ja etuja, ja asiakaspalvelulle se tarjoaa mahdollisuuden siirtää ja ohjata puheluita helposti ja nopeasti eteenpäin. Palvelun laatu ja henkilökohtaisuus parantuvat, puhelut ohjataan asiantuntijoille ja raportoinnin avulla asiakaspalvelua voidaan kehittää ja kohdentaa resursseja oikein. Vaihdepalvelu on asiakaspalvelun pohjaratkaisu, jolla mm. soitonsiirto on erittäin helppo toteuttaa.

Listamme muutamia tapoja, jolla soitonsiirto auttaa asiakaspalvelua:

  1. Tehostaa asiakaspalvelun resurssien käyttöä: Soitonsiirron avulla yritykset voivat ohjata puhelut suoraan oikeille asiantuntijoille. Tämä säästää aikaa, sillä asiakkaat eivät joudu odottamaan puhelunsa käsittelyä väärällä osastolla tai henkilöllä. Yrityksen asiantuntijat voivat keskittyä omaan erityisalaansa, joka johtaa tehokkaampaan palveluun.
  2. Parempi ongelmanratkaisu: Soitonsiirto mahdollistaa asiakaspalvelun siirtämisen henkilölle, jolla on tarvittavat taidot ja tietämys ratkaista asiakkaan ongelma. Tämä vähentää asiakkaan turhautumista ja odotusaikoja, koska heidän kysymyksensä tai ongelmansa käsitellään välittömästi oikealla tasolla.
  3. Henkilökohtainen palvelu: Soitonsiirron avulla asiakkaat voivat päästä suoraan yhteyteen henkilön kanssa, joka on jo perehtynyt heidän aiempaan viestintäänsä tai tilanteeseensa. Tämä luo henkilökohtaisemman kokemuksen, koska asiakaspalvelija tietää asiakkaan aiemmat yhteydenotot tai tiedot ja voi jatkuvuuden avulla tarjota parempaa palvelua ja ratkaisuja.
  4. Joustavuus ja skaalautuvuus: Soitonsiirtojärjestelmät mahdollistavat helposti skaalautuvan asiakaspalvelun. Ne voivat reitittää puheluita eri sijainteihin tai jopa ulkoistaa tiettyjä palveluita tarpeen mukaan. Tämä auttaa yritystä vastaamaan suuriin puhelumääriin ruuhka-aikoina tai erityisprojekteissa ilman, että asiakaspalvelun taso kärsii.
  5. Analytiikka ja raportointi: Soitonsiirtojärjestelmät tarjoavat usein analytiikka- ja raportointityökaluja, jotka auttavat yritystä ymmärtämään puheluiden virtaa ja asiakkaiden tarpeita paremmin. Näiden tietojen avulla yritys voi tunnistaa trendejä, pullonkauloja ja kehityskohteita asiakaspalvelussaan. Raportoinnin avulla voidaan myös seurata asiakaspalvelijoiden suorituskykyä ja laatua.
  6. Monikanavainen tuki: Nykyaikaiset soitonsiirtojärjestelmät voivat käsitellä erilaisia yhteydenottotapoja, kuten puheluita, tekstiviestejä, sähköposteja tai live-chat-keskusteluja. Tämä mahdollistaa asiakkaille helpon ja saumattoman tavan ottaa yhteyttä yritykseen valitsemallaan kanavalla. Monikanavainen tuki lisää asiakkaiden tyytyväisyyttä ja antaa heille vapauden valita itselleen sopivin yhteydenottotapa.

Länsilinkin Dstny-mobiilivaihde on suosittu ja taatusti asiakasystävällinen ratkaisu! Toimintoja on yli 20, kuten soitonsiirto, puheluiden nauhoitus ja IVR-valikko.

 

Miten puheluiden siirto tapahtuu mobiilivaihteessa?

Mobiilivaihdepalvelu on rakennettu helpoksi ja käyttäjäystävälliseksi palveluksi. Puheluiden siirtäminen on nopeaa ja näppärää. Parilla klikkauksella puhelu siirtyy oikealle henkilölle ja asiakkaan ei tarvitse turhaan jonotella ja etsiä itse oikeaa henkilöä.

Soitonsiirtoa tehtäessä tulee Soitonsiirron siirtotavaksi valita joko valvottu tai valvomaton soitonsiirto.

Valvotulla siirrolla tarkoitetaan puhelun siirtoa välipuhelulla, jolloin vastaanottaja näkee sinun numerosi. Alkuperäinen soittaja jää välipuhelun ajaksi pitoon, sillä välin kun puhelun välittäjä kysyy puhelun vastaanottajalta, ottaako hän puhelun vastaan. Jos hän ottaa puhelun vastaan, palaat alkuperäiseen puheluun ja painat punaista luuria, näin asiakkaan puhelu siirtyy kollegalle.

Valvomattomassa siirrossa siirrät puhelun suoraan kollegallesi/ vastaanottajalle, ilman että häneltä kysytään, haluaako hän vastaanottaa tulevaa asiakaspuhelua. Soittajan numerona näkyy tässä tilanteessa alkuperäisen soittajan numero.

Näin puheluiden siirto tapahtuu Dstny-vaihdepalvelussa;

  1. Vastaa saapuvan puheluun
  2. Avaa Dstny Mobiilisovellus
  3. Paina pitkään kontaktia, jolle haluat puhelun siirtää
  4. Paina siirrä-painiketta
  5. Valitse siirtotavaksi joko valvottu tai valvomaton (Lue lisää seuraava kappale)

Ota yhteyttä Asiakaspalveluumme, mikäli haluat keskustella lisää. Voit jättää viestin tai soittaa numeroomme 0800 50600.

 

Soitonsiirto on Mobiilivaihteen suosituimpia toimintoja

Soitonsiirto kuuluu useimpien vaihdepalveluiden perustoimintoihin ja onkin yksi suosituimmista toiminnoissa. Soitonsiirtoa käytetään arjessa erittäin paljon, kun vaihteeseen saapuu puheluita ja niitä halutaan ohjata oikealle henkilölle, joka vastaa ja hoitaa soittajan tarvitsemaa asiaa.

Soitonsiirto on rakennettu hyvin selkeäksi ja helpoksi toiminnoksi, jolla puheluiden ohjaus olisi mahdollisimman yksinkertaista, nopeaa ja käyttäjäystävällistä. Niin asiakkaalla, kuin asiakaspalvelullakaan ei usein ole aikaa pitkiin jonotuksiin ja on tärkeää optimoida niin ajan kuin rahankin käyttöä, jonka hyötynä toiminta tehostuu. Tämä on edullista kaikkien osapuolten kannalta, sillä nopea ja tehokas asiakaspalvelu jättää myös asiakkaalle hyvän kuvan yrityksestä.

Jokainen yhteydenotto asiakkaan ja yrityksen välillä muodostaa ainutlaatuisen kokemushetken, ja se määrittää hyvin paljon asiakkaan suhtautumista ja mielipidettä yrityksestä. Pienillä teoilla, kuten oikeanlaisella vaihdepalvelulla ja järjestelmillä, asiakkaan ei tarvitse jonottaa tarpeettoman kauan, hän löytää oikean henkilön ja saa asiansa hoidettua.

Länsilinkin Mobiilivaihde ja soitonsiirto;

  • Puheluiden älykäs ohjaus ja jonotus
  • Asiakkaiden tiedottaminen ja ohjaaminen
  • Helppokäyttöisyys, ei laiteinvestointeja
  • Skaalautuu liiketoiminnan kasvaessa
  • Raportointi ja seuranta, jolla kehittää toimintaa.

Lue lisää: